Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2011 22:50 - Заседанието на Общинския съвет в Оряхово и отговорността на съветниците.
Автор: petranov Категория: Политика   
Прочетен: 2037 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 27.03.2011 10:15


   Вчера отмина още едно заседание на Общинския съвет в Оряхово. Началото малко се забави поради проблеми със записващата техника. Заседанието започна със кворум от 15 общински съветници. След това се разбра, че г-н Санков всъщност е представил болничен лист и няма да участва в гласуването, но кой знае защо е заел мястото си в залата. Може би участието в заседанието има лечебен ефект.... Естествено кметът на общината не присъстваше, което ме накара да предложа процедура да не разглеждаме докладни внесени от него. Това не беше подкрепено. След като бяха гласувани някои промени в дневния ред, заседанието започна с разглеждането на първата точка. Това беше декларация в подкрепа на инициативния комитет за набиране дарения за болницата. Това мое предложение беше подкрепено и тъй като гласуването беше поименно, след публикуването на протокола от заседанието ще може да се види кой как е гласувал. Последва докладна за преобразуване на една щатна бройка, която също беше подкрепена. Проблемите настъпиха при разглеждането на докладната за кандидатстване с проект "Устойчиво развитие чрез опазване и възстановяване на биоразнообразието в община Оряхово" по ОП (оперативна програма) "Околна среда 2007-2013", по известен като проекта "Птичките".  Както вече казах кметът не присъстваше, не присъстваше и никой от ресорния отдел. Въпросите ни увисваха във въздуха. Аз и колегата З.Николов изтъкнахме аргументи за пълното безсмислие на подобен проект, зададохме конкретни въпроси, на които естествено не получихме отговор. За разлика от много други колеги се бяхме запознали подробно с проекта и доказахме абсолютната несъстоятелност на въпроса на г-н Кмета на с.Лесковец дали някои изобщо е чел проекта. Разбира се беше изказана и подкрепа  от верните поддръжници на кмета Пенков. След поименното гласуване се оказа, че Общинския съвет не желае този проект. Явно неуспелите да бъдат достатъчно убедителни колеги начело с г-н Диков напуснаха заседанието. При разглеждането на следващата точка от дневния ред по време на моето изказване се оказа, че в Общинския съвет няма необходимия кворум от 9 души и беше дадена 20 минутна почивка. След почивката се оказа, че напусналите колеги са трима - Дико Диков, Милен Милов и Виктор Кунчев. Явно те така възприемат своята отговорност към жителите на общината - когато не успеят да прокарат някои свое решение обидено напускат като разиграват сценката "на ти си куклата, дай си ми парцалките" - поведение може би подходящо за детската градина. При отчета на кмета за изпълнение решенията на Общинския съвет за четвърто тримесечие на 2010 година зададох въпроса защо, след като съдът постанови, че Областния управител няма право да обжалва нашето Решение за отпускане на финансова помощ на болницата то все още не е изпълнено и кога най-после  ще бъде изпълнено. Естествено не получих отговор и предложих отлагането на докладната до получаването на отговор, което беше подкрепено от колегите. Обстановката отново се нажежи при обсъждането на докладната от г-н Ценков, Кмет на с.Селановци, относно развалянето на постройка и продажба на материалите от нея. Оказа се, че въпреки че е вече 12 години кмет г-н Ценков е внесъл докладна без ясно формулирано проекторешение и освен това си е позволил да употреби думите "Желая Общ.съвет да приеме решение.....". Аз пък желая да уведомя г-н Ценков, че с.Селановци не е крепостно село и неговите лични желания нямат особено значение. Като Кмет на селото г-н Ценков има правомощия да ПРЕДЛАГА на Общинския съвет да вземе определено решение, а информацията за неговите желания да остави за негова лична употреба. Така или иначе предложението за отлагане не се прие и поради липса на ясно формулирано проекторешение докладната остана без разглеждане. При разглеждането на план-сметката за разходите по населени места за сметосъбиране, сметоизвозване и депониране на битовите отпадъци през 2011 година беше поставен въпросът с нередовноста на сметоизвозването в общината, мръсните и кални улици и други подобни. Естествено на въпросите ни не беше отговорено, освен това се оказа, че разглеждането на докладната е закъсняло с поне два месеца и тя не може да породи правни последици. Така решението по тази точка беше "отхвърляне". Напрежението отново се нагнети при разглеждането на точката за прослувутия трансграничен проект за предотвратяване, ранно предупреждение и намаляване на риска при бедствия, щети и катастрофи". За да предотвратим поставянето на общината на колене в предно наше решение бяхме постановили, че община Оряхово ще участва с максимум 120 000,00 лева финансиране на проекта до възстановяването им от ЕС. Това обаче явно се е оказало неизгодно на партньорите по проекта и те искаха този текст да отпадне, което значи, че от община Оряхово би могло да се иска финансиране до около 700 000,00 лева, след което ще трябва да се чака възстановяването им от съответните фондове. Отново докладната, внесена от Кмета на общината Пенков беше неграмотно написана и в оригиналния си вид не би могла да породи правни последици. Наложи се да обяснявам на част от екипа на Пенков как точно трябва да се напише докладната и те  внесоха допълнителна такава. Освен всичко останало се оказа, че подписаният договор е на английски език и няма превод на български. Предполагам, че г-н Пенков е достатъчно компетентен да подписва договори на чужд език, обаче общинските съветници трябва да бъдат запознати и с текст на български. Такъв не ни беше предоставен и докладната беше отхвърлена. След това беше отказано и държавата да ни предостави безвъзмездно за управление културната ценност "Камъка". Общинскитге съветници сметнаха, че държавата би бил по-добър стопанин от община Оряхово. Следващата докладна беше отложена. След това се разгледа и взе решение по докладната за теренна проверка но имоти по договор с "Агротехрем" ООД гр.Оряхово и работното време на Общинския съвет изтече. Колегите отказаха да подкрепят удължаване му и заседанието приключи.



Гласувай:
1



1. petranov - Моля да ме извините за изчезналите ...
28.03.2011 17:38
Моля да ме извините за изчезналите коментари, явно се получи някакъв срив на сайта. Въпреки че не нося вина за това, моля приемете извиненията ми.
цитирай
2. petranov - Коментари към този постинг са прех...
29.03.2011 14:09
Коментари към този постинг са прехвърлени в "Кошчето на комплексаря" по причина, че съдържат обиди и неприемливи изрази.
цитирай
3. petranov - Днес 30. 03. 2011 г. прехвърлих п...
30.03.2011 08:27
Днес 30.03.2011 г.прехвърлих поредния коментар предназначен за тук в "Кошчето на комплексаря". Всеки може да го прочете там и да прецени дали имам основание. В този коментар, като изключим обидите е подчертано, че аз съм писал от името на бат`Станчо, Глигор и т.н., публикувал съм сам сентенции в блога си с цел да наложа ограничения и да не отговарям на "неудобни" въпроси. Освен това, съм щял да умра от глад ако не е била жена ми да ме издържа. На последното ще отговоря на господина, че имам професия, която ми позволява да нямам нормирано работно време и да не вися по 8 часа в офис. Смея да твърдя, че аз лично изкарвам достатъчно пари от професията си за да живее семейството ми нормално. Разбира се, съпругата ми също има огромен принос в семейния бюджет, но не виждам нищо лошо в това. Абсолютно смешно е и обвинението, че пиша от чуждо име и мисля че истинските бат`Станчо, Глигор и т.н. много добре го знаят и биха го потвърдили. На "неудобни въпроси" винаги съм отговарял. Дори неведнъж призовах този читател, който мисли че съм изтрил неговият "неудобен" въпрос и не съм отговорил да го зададе в сайта на община Оряхово. Аз там гарантирано нямам достъп като администратор за да го изтрия. Колкото до обвиненията в подлост и алчност хората, които ме познават знаят, че тези определения са ми чужди. В заключение - ще има ли смелост този анонимен "смелчага" да застане пред мен и да ми каже в очите, това което мисли за мен? Аз имам!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: petranov
Категория: Политика
Прочетен: 5812266
Постинги: 266
Коментари: 13160
Гласове: 3155
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930