Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.03.2011 10:39 - НПО "Жива вода" Оряхово - гледна точка.
Автор: petranov Категория: Политика   
Прочетен: 3405 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 29.03.2011 18:58


     Преди два дни получих телефонно обаждане от г-жа Галя Крячкова, която помоли за електронната ми поща, за да ми изпрати материали, които биха били интересни за читателите на блога ми. Разбира се аз веднага предоставих адреса си и след като се запознах с получените материали поисках разрешение от г-жа Крячкова да ги публикувам в блога си и да изясна начина на получаването им, тъй като в тях има подписи на лица и ръкописен текст, чиято автентичност аз не бих могъл да потвърдя. Получих исканото разрешение и по-долу можете да видите декларацията и откритото писмо, които получих:
image
ОТКРИТО ПИСМО   До Секретаря на читалище „Надежда 1871” -гр. Оряхово Хризантема Рашева   На вниманието на: читалищното настоятелство     Госпожо Рашева, Съжаляваме, че преди 1 година и половина в денят, в който затворихте вратите на читалището и заповядахте: „ Кракът ви да не стъпва в читалището!” – не направихме запис на емоционалните Ви излияния по адрес на танцьорите и претенциите Ви къде ще ходим и какво ще правим през свободното си време. Само майките, разхождащи децата си и шепа граждани на площад „Дико Илиев” чуха словесните Ви тиради, преминаващи в злобен фалцет. На сесията на Общинският съвет, състояла се на 22.02. 2011 година размахахте лист с имена, на който никакви други индикации нямаше /нито заглавие, нито подпис, а камо ли печат/ освен имената на членовете на читалището, които искаха да си платят членския внос за настоящата година. Това Ви даде право да ни назовете „членки-фенки” и агитка на политическа партия. Сесията беше излъчена по „Рава ТВ” и грозната картина видяна от многобройни зрители. А нашите общински съветници, като едни доньодоневски герои безропотно се съгласиха с Вас и се избиха да преразпределят предвидените средства за култура за подобряване на инфраструктурата и то не къде да е, а в ромските квартали с една единствена цел – печелене на предизборни дивиденти. На 26.03.2011 година сътворихте „нов бисер”, който прилагаме и оставяме без коментар. Той сам говори за себе си. НИЕ САМО ЗАДАВАМЕ СЛЕДНИТЕ ВЪПРОСИ: 1. До кога своите еднолични решения ще прикривате с решения на читалищното настоятелство? Пълнолетните хора когато вземат дадено решение и смятат, че е правилно не се крият зад гърба на другите, които даже и представа си нямат за какво иде реч. 2. Вие като пожизнен секретар /къде комсомолски, къде партиен, а сега и читалищен/ толкова ли не намерихте време да прочетете основния закон, който касае Вашата дейност? Защо непрекъснато го нарушавате? 3. Кой Ви дава право да нарушавате чл.2,ал. 1 от Закона на народните читалища, а именно „Народните читалища са традиционни самоуправляващи се български културно-просветни сдружения в населените места, които изпълняват и държавни културно-просветни задачи. В тяхната дейност могат да участват всички физически лица без оглед на ограничения на възраст и пол, политически и религиозни възгледи и етническо самосъзнание.” 4. Кой Ви дава право да правите изказвания в противоречие с чл.3,ал.1,т.1 и 2 и ал.2, т.2 „чл.3.(1) Целта на народните читалища е да задоволи потребностите на гражданите, свързани със: т.1. развитие и обогатяване на културния живот; т.2. запазване на обичаите и традициите на българският народ; (2) т.2. развитие и подпомагане на любителското художествено творчество; 5. Не виждате ли, че поради Вашите интригантства и лични подбуди читалищната дейност в този град затихва? Направете си равносметка колко самодейци действително имаше през 2009 г., 2010 г. и колко сега... 6. Не е ли време с достойнство да се оттеглите и да дадете път на младите? В този град освен Вас има млади, идейни и с образование хора, които не страдат от предразсъдъци и не робуват на партийни интереси. Жалко е, че те стоят без работа, пенсионери като Вас им „вземат залъка”. 7. Не е ли време да разберете, че читалището е храм на бъгалрщината, а не ЕАД „Хризантема & Димитрина”? И в заключение: „Благодарим Ви, че ни смятате за конкуренция, макар, че нашето единствено желание е да танцуваме, да изучаваме танцовото изкуство на нашия народ, да го показваме из всички краища на България и по този начин да го предадем на идните поколения.                                             Самодеен танцов състав „ЖИВА ВОДА”

Бих желал да уточня още веднъж, че публикувам материалите така както съм ги получил на електронната си поща и не нося никаква отговорност за тяхната автентичност. Не съм адвокат на г-жа Рашева, но в отговор на писмото бих искал само да коментирам думите: "А нашите общински съветници, като едни доньодоневски герои безропотно се съгласиха с Вас и се избиха да преразпределят предвидените средства за култура за подобряване на инфраструктурата и то не къде да е, а в ромските квартали с една единствена цел – печелене на предизборни дивиденти."
На мен лично ми се струва, че "ромските квартали" имат същото право на развита инфраструктура както всички останали квартали и това едва ли е повод за предизборни дивиденти. Още повече, че със сумата от 4 000,00 (четири хиляди) лева едва ли биха могла да се ремонтират основно повече от няколко метра улица.  Настроенията срещу НПО "Жива вода" се породиха в Общинския съвет, след като стана известно, че лидер на една политическа партия е член на организацията. Това според моето лично мнение е недопустимо и след като един човек е бил избран за местен лидер на политическа партия не е редно да е член на НПО.
Аз лично благодаря на г-жа Галя Крячкова за предоставените материали и уверявам читателите на блога, че бих публикувал всякакви материали, предоставени ми от тях, стига да не са обидни и унижаващи достойнството на хората.



Гласувай:
1



1. petranov - Затвори блога като те е страх от Баба ...
29.03.2011 17:54
анонимен написа:
Затвори блога като те е страх от Баба Хризантема.

Ако ме беше страх от когото и да било нямаше да публикувам тези или онези материали. Знам, че на много хора не им харесва жителите на нашата община да бъдат информирани, но блога няма да бъде затворен и ще продължа да публикувам всичко, което сметна за необходимо.
цитирай
2. petranov - Тогава защо изтри първия си коме...
29.03.2011 18:05
анонимен написа:
Тогава защо изтри първия си коментар или пак "срив" в системата?

Колкото и да Ви се струва странно е така. Остана само моя коментар, а изчезна предния и поради тази причина аз изтрих моя. Ще отправя запитване да blog.bg за причините това да се получава. За това сега Ви цитирам за да не изчезне и Вашият коментар. Така или иначе коментара не беше по темата. Аз подробно съм обяснил в постинга си как съм получил материалите, публикувани по-горе. Освен това коментарите, съдържащи обиди ги прехвърлям в "Кошчето на комплексаря". Не мисля, че инакомислието се изразява в псувни и обиди.
цитирай
3. petranov - Кво стаа с коментарите? Няма н...
30.03.2011 15:31
анонимен написа:
Кво стаа с коментарите?

Няма никаква идея защо изчезват коментарите. Предполагам, че е някакъв срив в сайта. Изпратих запитване до админите на blog.bg и все още няма отговор.
цитирай
4. petranov - Ето запитването, което изпратих на ...
30.03.2011 15:42
Ето запитването, което изпратих на администраторите на blog.bg:
Уважаеми господа,
От повече от година имам блог в сайта на Вашата фирма, а именно petranov.blog.bg. Използвам случая да изразя задоволство от услугата, която предлагате. От няколко дни обаче коментари на потребители под мои постинги от нерегистрирани потребители изчезват без аз да съм ги изтривал. Много Ви моля ако е възможно да проверите случая и да получа отговор защо се получава така. Ако по някакъв начин причината е в мен ще бъда радостен да се коригирам. Ясно ми е че регистрираните потребители могат да изтриват коментарите си, но доколкото ми е известно нерегистрираните нямат това право. Благодаря Ви предварително за усилията по отстраняването на проблема.
С поздрав,
инж. Николай Петранов
цитирай
5. petranov - Защо кавички, господин Петранов? ...
30.03.2011 18:30
анонимен написа:
Защо кавички , господин Петранов?
В същност Вие пак показвате, че за Вас инфраструктурата е култура. Нейсе, не е там въпросът. Нищо лошо, че купувате ромите предварително, т.е. купувате си столове в бъдещия общински съвет.Ние го виждаме периодично и геройски го надживяваме. Ако не беше така, тези пари , които комисията предлага (т.е. те са вече заделени, а от къде?), Вие и сътрапезниците Ви щяхте да ги дадете за КУЛТУРА. Пък било то и на оряховското читалище.Сам признавате, че за инфраструктура те са нищожни средства. А за останалите читалища 500 са страшно много пари, нали? Защото парите от "Алея на мира" отидоха за ромския клуб в Оряхово и бедното му читалище, което едва преживяло миналогодишния ремонт ще трябва да преживее още един.?. Колкото и странно да Ви звучи, НПО "Жива вода" е създало почасово работно място на един РОМ и членовете събират пари помежду си да му платят за музиката.Всеки път и след всяка репетиция.
Колко от изгонените от Рашева деца са в НПО-то. За НПО-то те не са нито дебели, нито нагли, нито тъпи. Те са деца и играят НАРОДНИ ТАНЦИ. Всъщност, сещате ли се, че човек макар и партиец, може да е член на НПО? А да се сещате, че вие, чиято бройка се дели на три (15 или 18, но по трима) подкрепихте позицията му, срещу която уж сте. А, ако той само помага? А дали само той помага?

Кавичките са защото е цитат. Никъде не казвам, че инфраструктурата е култура. Ромските квартали имат право както на инфраструктура, така и на култура. Комисията предлага, но Общинския съвет решава. Давал съм линк към гласуванията ето го пак - може да проверите кой как е гласувал за съответните пари и проекти: http://oriahovo.bg/images/stories/files/obshtinski_suvet/reshenia/protokol%2071.doc
Нищо не ми звучи странно - аз лично уважавам Вашето изкуство и НПО "Жива вода". Виждате, че без редакторска намеса публикувах всичко, което ми изпратихте. Между другото не преиначавайте думите ми - казвал съм и пак ще повторя - според мен не е редно ПАРТИЕН ЛИДЕР да участва във Вашето НПО. ПАРТИЕН ЛИДЕР, а не член на партия - разликата е огромна. Аз пак казвам - това е моята позиция. Виждате, че не се крия и открито отговарям на всички въпроси. Защо между другото не запитате и останалите колеги общински съветници? Някои от тях са и съпартийци на споменатия партиен лидер и са в Общинския съвет от листата не неговата партия, но иначе гласуват срещу него.... Обвиненията, че по този начин купуваме гласове на роми го оставям без коментар, защото го отдавам на емоционалната Ви реакция. Прекалено много подценявате ромите и възможностите им трезво да оценяват нещата, но пак казвам - сигурен съм, че при една обективна оценка ще си вземете думите назад.
цитирай
6. petranov - Общинскитге съветници сметнаха, ...
30.03.2011 21:34
анонимен написа:
ОТ ПАРТИЕН ЛИДЕР Общинскитге съветници сметнаха, че държавата би бил по-добър стопанин(на „Камъка”,бележката моя) от община Оряхово
И това от хората, които ни учат, че държавата е лош стопанин?
Не се засягайте, господин Петранов и не бързайте да натопите колегите си. Посъветвайте ги да станат блогъри. Ще им дойде реда. Крив или прав ,вие поне сте на показ.
Знам и затова питам:
- Комисията ли реши или общинарите?
- Обяснете въпроса „ Тия 4000 лева дето са за НПО , какво ще ги правим?” Сещате ли се кои са другите въпроси? .( Всъщност и бачо Васил слиза до читалището по „Алея на мира”)
- Знаете ли как изглеждаше от страни вашата сесия?(Последните две)
- Протоколът е фарс на предаденото от РАВА ТВ. И последния и предпоследния. Ей, хора, нищо че не всички сте в кадър, ама това е века на комуникациите…
Колкото до НПО-то, те са били на ясно какво да очакват и нямат нужда от защита. Аз съм им фен, но това не ме прави емоционален. Само Ви показах как първосигнално и съглашателски всичките вие 15 ги изпращате при този, който плаща музиката.Тъпо, нали? Защото после ревете и имате "Некои съображения"

Уважаеми ПАРТИЕН ЛИДЕР,
Думите за това, че според мен държавата би бил по-добър стопанин на "Камъка" са мои. И това се вижда от многобройните напоследък протести срещу частните монополи, които източват държавата ни. По-умни хора от нас са казали, че единственото по-лошо нещо от държавния монопол е частният монопол. В случая се радвам, че успяхме да убедим колегите да оставят "Камъка" на държавата. Защото там се правиха е екопътеки, и осветления, но къде са те сега? Парите обаче са "усвоени". Никого не се опитвам да уча, ако сте обърнали внимание. Винаги казвам мнението си. Мисля, че така е редно. Също така никога не топя колегите си. Просто давам линкове към неоспорими факти за да няма двусмислия. Аз никога не съм си позволил да казвам на някого как да гласува. Всеки има глава на раменете си и то надявам се пълна с ум и разум. Както правилно сте отбелязали не се крия, винаги съм готов да отговарям на каквито и да са въпроси. Всеки колега може сам да реши дали да стане блогър или не. Аз се радвам, че на едно заседание на Общинския съвет дори стана дума за този блог. Сега отговарям на въпросите Ви:
- на заседанието на Комисията по бюджет и фананси, на която съм председател се взе решение да предложим на Общинския съвет за НПО "Жива вода" да бъдат предоставени 4 000,00 лева от бюджета на община Оряхово. На заседанието обаче бяха изнесени факти, които още никой не е опровергал, че в това НПО членува местен лидер на партия. Това беше една от моите лични причини да не подкрепя предложението на Комисията пред Общинския съвет. Втората засяга други хора и за твърденията им няма документи и факти, така че тази моя лична причина да гласувам по този начин мога да споделя единствено в личен разговор с Вас.
- да, знам как изглеждат отстрани нашите заседания, но държа да подчертая, че по този начин изглеждат отстрани заседанията управляващите органи на много по-стари от нашата демокрации и никой не вижда в това нищо лошо. В крайна сметка - в спора се ражда истината.
- не мога да обясна въпрос „Тия 4000 лева дето са за НПО , какво ще ги правим?”, тъй като не аз съм го задал. Предварително в бюджета никакви пари не се заделят - това се решава на заседание на Общинския съвет.
- протоколите от заседанията на Общинския съвет отразяват основните моменти и гласуванията. За да се води подробен протокол ще трябват поне още две стенографки, а ние не можем да си позволим това. Колкото до НПО - казах го и пак ще повторя - уважавам изкуството на "Жива вода", но смятам, че партийните лидери нямат място там! Аз никога не гласувам първосигнално и наистина ми се струва, че такива обвинения лично към мен са меко казани неуместни. Въпреки това приемам мнението Ви, тъй като вие като гражданин на общината имате право да изказвате Вашето мнение и аз съм длъжен да се съобразя с него.
Надявм се, че съм отговорил изчерпателно на въпросите Ви. Винаги съм на Ваше разположение за допълнителни уточнения. Желая ви лека и спокойно вечер!
цитирай
7. анонимен - за Галя Крячкова
23.05.2012 12:35
За Галя Крячкова като един от подрипващите от танцов състав „ЖИВА ВОДА”, мога да кажа само хубави неща:
- За това, че я изхвърлиха от „Атоменергоремонт ЕАД” заради КРАЖБИ И ЛИЧНО ОБЛАГОДЕТАЛСТВАНЕ
- За това, че като кандидат общински съветник скубна от хората 2500лв
- За това, че съпругът и е същият КРАДЕЦ КАТО НЕЯ-АЛА ТЕ ЗАТОВА СА СЕ Събрали-КРАДИ ЛЪЖИ
ХОРА ВНИМАВАИТЕ С ТАЗИ ЖЕНА ПАЗЕТЕ СЕ –ТОВА Е КРАДЕЦ И ТО ИЗПЕЧЕН НЕ ЗА НЯКОЙ А ЗА САМАТА НЕЯ ИСКА САМО С ПАРАВАН КАКВО ЛИ НЕ!
цитирай
8. анонимен - ГАЛЯ КРЯЧКОВА
12.06.2012 11:14
Позиция на ГАЛЯ КРЯЧКОВА
Обръщам се към”Анонимният” пасъл по горе:
Много моля ако си човек на място защо си :”анонимен”
Искам да поясня, че аз НЕСЪ, ИЗХВЪРЛЕНА ОТ „АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ ЕАД” а съм напуснала с заявление за напускане и искам да кажа, че съм чиста в всяко свое действие към тази фирма и твърденията че съм правила злоупотреби не е ВЯРНА.
САМО ПИТАМ АКО НЕСЪМ БИЛА ЛОЯЛНА ЩЕ МЕ ПУСНАТ ЛИ ДА НАПУСНА КАТО ИМАМ 5-ГОДИШЕН ДОГОВОР ЗА РАБОТА ДА ДАЖЕ НЕСАМ ПЛАТИЛА И СТОТИНКА НЕУСТОИЙКА –ТЕ ПРОСТО ГИ БЕШЕ СТРАХ ОТ МЕН И МИ ИЗПЛАТИХА ОТПУСКИТЕ КОИТО МИ ДЪЛЖАХА.
ПРИЗОВАВАМ АНОНИМНИЯТ КАЙИ СИ ИМЕТО И ДАИ ДА СЕ ВИДИМ ДА СЕ РАЗБЕРЕМ НА ПУБЛИЧЕН ДЕБАТ ДОРИ??????????????????????????????
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: petranov
Категория: Политика
Прочетен: 5812723
Постинги: 266
Коментари: 13160
Гласове: 3155
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930