Прочетен: 12605 Коментари: 42 Гласове:
Последна промяна: 13.05.2011 20:39
О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
гр. Враца, 10. 05. 2011 год.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД гр. Враца, ІІ- ри състав в закрито заседание на 10. 05. 2011 г. / десети май две хиляди и единадесета година/ в състав:
АДМ. СЪДИЯ: ЮЛИЯН КИРОВ
Като разгледа докладваното от съдия Киров адм. дело № 17/ 2011 г. и за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, във вр. с чл. 45
от ЗМСМА (Закон за местното самоуправление и местната администрация).
Делото е образувано по постъпила жалба, формулирана в Заповед № 13/ 10. 01. 2011 г. на Областния управител на област Враца, подадена против Решение
№ 669 и Решение № 672, взети с Протокол № 69 от 17.12. 2010 г. на Общински съвет Оряхово.
С първоначалното Решение № 650, взето с Протокол № 68 от 26. 11. 2010 г., на основание чл.21, ал.1, т.10 от ЗМСМА от Об С Оряхово, е прието община Оряхово да ползва краткосрочен банков кредит- овърдрафт от “Интернешънал Асет банк” АД. С решението са посочени условията, като максималния размер на дълга***, вида на дълга, който съгласно чл.3, ал.2 от Закона за общинския дълг е дълг поет по договор за общински заем в български левове, срок на погасяване до 30. 09. 2011 г., начина на обезпечаване – ипотека на недвижими имоти, условията за погасяване – еднократно в края на периода, лихвен процент- до блп + 1, 5 %. В следващата точка се възлагат права на Кмета на общината да подписва всички документи, свързани с кредита и обезпеченията по него. В другите точки се определят паричните средства да се предоставят на МБАЛ Оряхово ЕООД за погасяване на задължения на лечебното заведение, както и в бюджет 2011 г. на община Оряхово да се планират парични средства от продажби на имоти частна общинска собственост, с които да се погасят ползваните суми по искания овърдрафт, в срок до 30. 08. 2011г.
Със заповед № 84 от 13. 12. 2010 г., издадена на основание чл.32, ал.1 и ал.2 от Закона за администрацията и чл.45, ал.4 и ал.6 от ЗМСМА от Областния управител на област Враца посоченото решение е върнато за ново обсъждане.
При повторното обсъждане на решението от общински съвет Оряхово са приети оспорените по делото решения № 669 и № 672, взети с Протокол № 69 от 17. 12. 2010 г. С Решение № 669 на основание чл.21, ал.1, т.10 от ЗМСМА, във връзка с чл.3 от Закона за общинския дълг (ЗОД) се потвърждава първоначално приетото Решение № 650, взето с Протокол № 68 от 26. 11. 2010 г.
В резултат на разглеждане на постъпила докладна с вх. № 1124, относно допълнителни изисквания във връзка с първоначалното Решение № 650/ 2010 г. е прието Решение № 672/ 2010 г., с което на основание чл.21, ал.1, т. 8 и т.10 от ЗМСМА, във връзка с чл.3, ал.3, чл.5, ал.1 от ЗОД се допълва т. І, т. 4 – начин на обезпечаване на кредита– ипотека на имоти частна общинска собственост, като се посочват с техните идентификационни белези конкретни недвижими имоти, находящи се в гр. Оряхово, с.Горни Вадин и с.Селановци.
Така постановените решения са оспорени от страна на областния управител и с оглед тяхната свързаност и общ предмет подлежат на разглеждане в настоящото съдебно производство.
Съдът, след преценка на представените писмени доказателства, намира от правна страна следното:
Съгласно чл.17, ал.1, т.1 от ЗМСМА местното самоуправление се изразява в правото и реалната възможност на гражданите и избраните от тях органи- общинските съвети, да решават самостоятелно всички въпроси от местно значение, които законът им предоставя в сферата на общинското имущество, общинските предприятия, общинските финанси, данъци, такси и общинската администрация. На основание чл.21, ал.1, т.10 от ЗМСМА в правомощията на общинските съвети, като органи на местното самоуправление е да приемат решения за ползване на банкови кредити, за предоставяне на безлихвени заеми и решения за поемане на общински дълг чрез сключване на договор за заем или емитиране на общински ценни книжа и за издаване на общински гаранции при условия и ред, определени със закон. Съгласно разпоредбата на чл.54, ал. 3 от ЗМСМА Общинският съвет може да помага с финансови средства общински предприятия и търговски дружества, чиято дейност е свързана със задоволяване потребностите на населението.
Приемането на решение, като акт на общинския съвет не е достатъчно основание, за да се приеме, че това решение е индивидуален административен акт, съобразно дефиницията на чл.21 от АПК. За да е постановен индивидуален административен акт е необходимо този акт да е издаден от изпълнително- разпоредителен орган или от друг овластен със закон орган, с който едностранно да се пораждат права или задължения или да се засягат права, свободи или законни интереси на трети лица, независимо от тяхната воля. ИАА е властническо волеизявление, насочено спрямо определени адресати и предвижда настъпване на конкретни правни последици.
Решенията на общинските съвети, като органи на местното самоуправление по чл.18 от ЗМСМА, с правомощия посочени в чл. 21, ал.1 от ЗМСМА, ограничено подлежат на контрол за законосъобразност от областния управител по реда на
чл. 32 от ЗАд и чл. 45, ал.4 от ЗМСМА, съобразно своя характер и предвидените в тях последици. Тълкуването на тези разпоредби налага правния извод, че областните управители упражняват контрол за законосъобразност на актовете на общинските съвети, които са административни актове. Такива решения на общинските съвети са акт на волеизявление на административен орган и с тях се нарежда, предписва, забранява, разрешава или отказва, като непосредствено се пораждат и правни последици за адресатите. За оспорените решения на общинския съвет тези критерии не са приложими. Общинският съвет при приемане на посочените решения не е действал, като административен орган регулиращ правоотношения на местното самоуправление, а като орган на юридическото лице- съответната община с цел поемане на общински финансов дълг.
Законодателят е допуснал контрол на актовете на общинските съвети от областните управители, но при определен ред и "освен ако в закон е предвидено друго” (чл. 45, ал.1 от ЗМСМА). В конкретния случай, решенията на общинския съвет, взети на основание чл.21, ал.1, т.10 от ЗМСМА и чл.3 от Закона за общинския дълг (ЗОД) не подлежат на оспорване по реда на чл. 45, ал.4, т.1 от ЗМСМА, защото в приложимия материален закон- ЗОД е предвидено друго. Законодателят е предвидил контрол върху управлението на общинския дълг от Сметната палата. В чл.10 от Закона за общинския дълг е постановено, че "Сметната палата осъществява одит върху възникването и управлението на общинския и на гарантирания от общината дълг и използването на дълговите инструменти". В случая сме изправени пред хипотезата на управление на общински дълг, тъй като решението касае поемане на краткосрочен общински дълг, т. е. неговото възникване, както и начина на изразходване на средствата получени от него.
Разпоредбата на чл.10 от ЗОД е специална по отношение на общата разпоредба на чл.45, ал.4 от ЗМСМА, във вр. с чл. 145 и сл. от АПК, при което положение следва да се приложат разпоредбите на специалния закон. По изложените съображения областният управител е оспорил решение на общинския съвет, което не е от категорията актове, които подлежат на оспорване по реда на чл. 45, ал.1, т.1 от ЗМСМА.
Липсата на годен предмет за обжалване е абсолютна отрицателна процесуална предпоставка за допустимостта на производството, за която съдът е длъжен да следи служебно. Нейното установяване препятства надлежното упражняване на правото на жалба и обуславя прекратяване на делото.
С оглед гореизложеното подадената жалба е процесуално недопустима поради липсата на предмет на обжалване– годен за оспорване административен акт. При така установеното, са налице условията на чл. 159, т. 1 от АПК и подадената жалба следва да се остави без разглеждане, като заведеното дело подлежи на прекратяване.
Водим от горното и на основание чл. 159, т. 1 от АПК, АС Враца
О П Р Е Д Е Л И :
ОТМЕНЯ протоколно определение от 12. 04. 2011 г., с което е даден ход на делото по същество.
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата формулирана в Заповед № 13/ 10. 01. 2011 г. на Областния управител на област Враца, подадена против Решение
№ 669 и Решение № 672, взети с Протокол № 69 от 17. 12. 2010 г. на Общински съвет Оряхово.
ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 17 по описа за 2011 г. на А С Враца.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване с частна жалба в 7- дневен срок от получаването му, чрез АС Враца, пред Върховен административен съд.
Да се изпрати съобщение, ведно с определението на страните.
Адм. съдия: /п/
А колкото до хората те ще запомнят, че който веднъж е извеждан с белезници от работното си място то той "занаята" си не забравя.И прокурора дето го спаси го знаем кой е.И безвъзмездно не е това спасение.
http://www.btv.bg/shows/tazi-sutrin/reportazhi/story/1122979435-Balgari_rumantsi_i_ganaytsi_v_nayekzotichniya_otbor_v_amatyorskata_futbolna_grupa.html и http://play.novatv.bg/play/247158/. За мен по-важното в случая е, че се популяризира футбола, любимия ми местен отбор Дунав Лесковец и най-вече най-известния лесковчанин за изминалото и настояще хилядолетие - Светослав Йорданов Георгиев – бате Кольо. Аспирации за кметския пост в Оряхово, Ивайло Вагенщайн декларира преди още доста време, спомням си през септември 2005 г., с него и с Петьо Василев, треньора на Дунав Селановци, ходихме на мач на ЦСКА в Леверкузен, Германия и той още тогава заяви тези си намерения, дори проведе своеобразна предизборна кампания, като купи водка на двама журналисти в рейса и те го кръстиха “Кмета”. Аз ще гласувам само на втория тур за съперника на онова (вече одъртяло)същество с белите чорапи, което се бе превърнало в посмешище за националните медии, така, както постъпих и на миналите избори. Засега никой от кандидат-мераклиите не е заявил как ще се справи с почистването на улиците и сметоизвозването и как (дали) ще спре обгазяването на града с отровните пушеци на настоящия любовник на една дама на длъжност отговорен счетоводител в атомната централа.
Защо се умълчахте,или поръчката е изпълнена?
Ще има ли редовна автобусна линия до частната болница на БСП-депутата митко гъндев във Враца,за да може да се лекуват избирателите от Оряхово?
Изтрии питането,но ако можеш отговори!!!
Аз отговарям от името на Петранов само. За "с-ие"-то не знам :)))).
Болницата ще я има! Въпреки поръчката на някои депутати от управляващата партия! Много добре знаете чии поръчки изпълняваше ръководството преди. Новият управител е набелязал редица оздравителни мерки, които ще бъдет разгледани на заседанието на 27.05.2011 година. Беше представен и финансовия отчет за 2010 година, както и отчет за получените и изразходените средства от м.ноември до края на април. На 17.05.2011 г. в болницата се проведе среща между общинските съветници и персонала на болницата. Разговорът беше много ползотворен. На следващия ден в пощенската си кутия открих "флашка" с аудиозапис от срещата. Зарадвах се много, тъй като вече някои хора се опитват да преиначат казаното там. В най-скоро време ще публикувам записът тук и във форума на общината за да стане достояние на всички граждани на общината.
13 - рядко ми остава време за почивка, а да "забивам чуждо" въобще и не мисля. Моето си ми е достатъчно :))).
25.05.2011 05:39
25.05.2011 12:27
26.05.2011 14:13
26.05.2011 18:19
27.05.2011 07:49
27.05.2011 08:19
27.05.2011 08:22
27.05.2011 09:09
Няма,няма, а вярно ли е,че от м. юни няма да има и физиотерапия?
Това не е ли сериал със залязващи сериалчета?
Най-важно е да има земя за лабораторията на възвеличаваните шаркови,но до кога?
Изчезнаха ли местните,та краеведите ще величаят чужденците?
27.05.2011 09:48
27.05.2011 18:47
27.05.2011 23:32
28.05.2011 00:47
28.05.2011 16:28
28.05.2011 20:50
28.05.2011 22:03
29.05.2011 10:24
29.05.2011 11:30
29.05.2011 11:43
От публикувания тук материал става ясно, че действията на Общинския съвет са били правилни. Ние направихме всичко възможно да помогнем на болницата. Използвахме всяка ЗАКОНОВА възможност за това. За съжаление изпълнителната власт в лицето на кмета на общината изпълнява своята политическа поръчка и не желае да помогне на болницата. Между другото общината е пред фалит също като болницата благодарение на г-н кмета и обкръжението му. И тези документи и факти съвсем скоро ще излязат на бял свят.
29.05.2011 19:05
29.05.2011 19:11
За съжаление с д-р Бетов си развалихме приятелството поради проблемите в болницата. Аз лично съм му казвал, че от тези сигнали, които подава болницата само губи и няма никаква практическа полза от това. Той обаче е в правото си да подава всякакви жалби и мисля, че сам може да прецени резултата от действията си. Това, че напуска също си е негово лично решение и аз не бих могъл да го коментирам.
Ако сте присъствали на срещата на 17 Май ще знаете какъв е отговора за "мъртвите души". Така или иначе казах вече, че разполагам с аудиозапис на срещата от тогава и ще го публикувам тук. В момента правя опит да го кача във vbox7.com и да публикувам линк към него.
Аз пак казвам - срещата на 17.05.2011 година беше точно за това, да си кажем "право куме в очи" всички наболели въпроси. За съжаление почти никой не повдигна въпросите, които ми поставяте тук. Аз не управлявам оперативно болницата и трудно мога да отговоря на конкретни въпроси "от кухнята". Нали за това беше срещата? Да се зададат тези въпроси...
30.05.2011 07:45
30.05.2011 08:59
30.05.2011 14:52
30.05.2011 20:03
30.05.2011 20:21
30.05.2011 21:12
30.05.2011 21:49
31.05.2011 09:39
Какво като си обявил в блога си?Това да не е официална страница на общината и болницата?Има сайт на общината,там трябваше да се обяви срещата.
31.05.2011 13:16
Тази година пръскането
против комари беше
извършено своевре-
менно и вероятно ще ни спес-
ти досадата от кръвосмуче-
щите насекоми по време на
празниците в града. В почив-
ния понеделник от фирмата
ангажирана с дезинсекцията
„ДДД груп” предприеха първо-
то за този сезон пръскане от
въздух със селскостопански
самолет и по земя.
Дезинсекцията започна около
20 часа и продължи с общо
шест полета – четири над
града и два над острова.
Веднага след това имаше и
наземна обработка на край-
брежните зони на територия-
та на целия град. Срещу
комарите беше ползван пре-
парата „Микрозин”, който е с
карантинен период от 24
часа. Управителят на фирма-
та Светослав Арнаудов обяс-
ни, че кампанията е съгласу-
вана с кметовете на населе-
ните места, Регионалната
ветеринарно-медицинска
служба и дружеството на пче-
ларите, тъй като ползваните
химикали вредят предимно на
пчелните семейства.
„Времето сега е най-подходя-
що за третиране, тъй като
популацията на комарите
тепърва нараства и се над-
яваме да я овладеем преди
да достигне до миналогодиш-
ните размери. Нашата цел е
да пресечем това навреме”,
обясни Арнаудов и допълни,
че ще има и още едно пръс-
кане през този сезон.
31.05.2011 14:09
Важно е да се строят ветрогенератори на плодородна земя и да се печели независимо от поразиите,които се нанасят на земята и хората.
Да се строи,макар и с "особен ОВОС",може и без него. Ще се сетят,но ще бъде късно.
31.05.2011 17:37
15.06.2011 13:28
24.09.2011 17:47