Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.02.2012 22:18 - Бюджет 2012 та община Оряхово
Автор: petranov Категория: Политика   
Прочетен: 398 Коментари: 0 Гласове:
0



ОБЩИНА    ОРЯХОВО гр. ОРЯХОВО 3300, ул. “Андрей Чапразов” 15 тел.09171/4703,факс 09171 33.-71 е-mail: mail@oriahovo.bg                                                                                                                     Изх.№............................./.......................2012 г.                                                                            ДО                                                         ОБЩИНСКИ СЪВЕТ                                                         гр.ОРЯХОВО                                                           Д О К Л А Д Н А                                                           ОТ                                                           РОСЕН ДОБРЕВ                                                                                                                 КМЕТ НА ОБЩИНА ОРЯХОВО     ОТНОСНО :ПРИЕМАНЕ БЮДЖЕТА НА ОБЩИНА ОРЯХОВО ЗА 2012 г.                   УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,     Представям на Вашето внимание за разглеждане и приемане бюджета на Община Оряхово за 2012 година.   І.ВЪВЕДЕНИЕ   Закона за държавния бюджет на Република България за 2012 г. е утвърден с Указ № 260/2011 г. на Президента на Република България.          В Закона са определени размерите на взаимоотношенията на общината под формата на обща субсидия за делегираните от държавата дейности, обща изравнителна субсидия, целева субсидия за капиталови разходи, в това число за изгражднане и основен ремонт на общински пътища и трансфер за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища. Съгласно чл.10, ал.1 от ЗДБРБ за 2012г., размера на бюджетните взаимоотношения между централния бъджет и бюджета на община Оряхово по видове субсидии е както следва: 1.Обща субсидия за делегираните от държавата дейности – 2 776 103 лв. 2.Трансфери за местни дейности – общо                                     - 722 300лв.,в т.ч. – Обща изравнителна субсидия                                              -    697 600 лв.       - Зимно поддържане и снегопочистване                      -        24 700 лв. 3.Целева субсидия за капиталови разходи – общо              -       147 400 лв., в т.ч. – за изграждане и основен ремонт на общински пътища                   97 300 лв.       - за капиталови разходи                                                       50 100 лв. Всичко бюджетни взаимоотношения                                   3 645 803 лв.            На основание чл.13, ал.1 от ЗДБРБ за 2012 г. годишният размер на общата субсидия за делегираните от държавата дейности се разпределя по тримесечия както следва:          1.първо тримесечие – 30 на сто;          2.второ тримесечие – 25 на сто;          3.трето тримесечие – 20 на сто;          4.четвърто тримесечие – 25 на сто; Годишния размер на целевата субсидия за капиталови разходи, съгласно чл.13, ал.2 от ЗДБРБ, без тези за изграждане и основен ремонт на общинските пътища, се разпределя по тримесечия както следва:          1.първо тримесечие – 20 на сто;          2.второ тримесечие – 25 на сто;          3.трето тримесечие – 30 на сто;          4.четвърто тримесечие – 25 на сто;          На основание чл.14 ал.2 от ЗДБРБ за 2012 г. паричните постъпления от продажба на общински нефинансови активи се изразходват само за финансиране изграждането, основен ремонт и текущ ремонт на социална и техническа инфраструктура, както и за погасяване на ползвани заеми за финансиране на проекти на социалната и техническата инфраструктура.          Разпоредбата на Чл.81,ал.2 от ПМС№367/29.12.2011г. не допуска с решение на общинския съвет да се извършват разходи от целевата субсидия за капиталови разходи за закупуване на автомобили за нуждите на общинската администрация, включително плащания по договори за лизинг от предходни години, за закупуване на мобилни телефони, офис обзавеждане и климатици за административни сгради.          На основание § 39, ал.1,2,3 и 5 от ПЗР на ЗДБРБ за 2012 г. размера на бюджетните взаимоотношения с ЦБ се смята за изменен от датата посочена в писменото уведомление на министъра на финансите. С получените като трансфер бюджетни и извънбюджетни средства служебно се увеличава размера на общинските бюджети по приходната и разходната им част и не е необходимо решение на общинския съвет. Съгласно §39, ал.5 при промяна в натуралните и стойностни показатели в делегираните от държавата дейности, министъра на финансите извършва съответните корекции във взаимоотношенията мужду ЦБ и бюджета на общината.          Съгласно § 37 от ПЗР на ЗДБРБ за 2012 г. поетият дълг от общините от Фонда за местно самоуправление България „ФЛАГ” ЕАД, и поетия дълг от общините по линия на „Кредитно споразумение за структурен програмен заем / България, съфинансиране по фондовете на ЕС 2007-2013/ между Република България и Европейската инвестиционна банка” не се включват в обхвата на разпоредбата по Чл 12 от Закона за общинския дълг.          Съгласно § 40 оп ПЗР на ЗДБРБ за 2012 г., бюджета на общината в частта за делегираните от държавата дейности се съставя на основата на държавните трансфери и остатъците от предходната година, които се ползват за финансиране на същите дейности. На основание § 41 от ПЗР на ЗДБРБ за 2012 г, с решение на общинския съвет след 30 юни 2012 г. могат да се прехвърлят средства от един вид разходи в друг вид разходи в делегираните от държавата дейности, с изключение на разходите в делегираните от държавата дейности по функция „Образование”, при условие, че няма просрочени задължения в делегираната дейност, от която се пренасочва. На основание § 28 от ПЗР на ЗДБРБ за 2012 г. и чл.5 от ПМС 367/29.12. 2011 г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г. с приемането на бюджета за 2012г. Общинския съвет утвърждава извънбюджетните сметки на общината.През 2012 г. в община Оряхово има следните извънбюджетни сметки които ще функционират съгласно изискванията на § 28 от ПЗР на ЗДБРБ за 2012 г. и Приложение № 8 към ЗДБРБ за 2012 г.: 1.Специална сметка към общинските съвети за приходите от приватизация на общински предприятия – ЗПСК. 2.Общински фонд за покриване разходите за приватизация и следприватизационен контрол – ЗПСК. 3.Специален фонд към съответните общшински съвети за инвестиции и дълготрайни активи- ЗПСК.   На основание §47, ал.1 от ПЗР на ЗДБРБ за 2012 г. , средствата от държавния бюджет за дейностите по възпитанието,обучението и подготовката на деца и ученици от общинските училища и детски градини се определят по първостепенните разпоредители с бюджетни кредити на база на единни разходни стандарти за едно дете и един ученик. Първостепенният разпоредител с бюджетни кредити разпределя средствата,получени по единни разходни стандарти въз основа на формула.Формулата се утвърждава в срок до 28.02.2012 г. от първостепенният разпоредител с бюджетни кредити след обсъждане с директорите на училищата и детските градини.Основен компонент на формулата са единният разходен стандарт и броя на децата и учениците в училището и детската градина.Средствата за всяко училище се разпределят : 1. не по малко от 80 на сто – на база основните компоненти по формулата; 2. до 20 на сто – въз основа на допълнителните компоненти на формулата; На основание § 47, ал. 6 от ПЗР на ЗДБРБ за 2012 г., първостепенните разпоредители с бюджетни кредити, финансиращи училища и детски градини, като част от допълнителните компоненти на формулата могат да предвидят резерв за нерегулярни разходи в размер до 5 на сто от средствата.Неразпределените към 15 ноември 2012 г. средства от резерва се предоставят на училищата и детските градини, като се разпределят пропорционално на броя на децата и учениците. Като част от формулите, кмета на общината, като първостепенен разпоредител с бюджетните кредити утвържава и : -                                условията и реда за разпределение на средствата по отделните допълнителни компоненти, включени в съответната формула, в т.ч. и резерва; -                                правила за промени в разпределението на средствата межу училищата и детските градини при изменение броя на децата и учениците или на стойностите по някой от другите компоненти на формулата, възоснова на която се разпределят средствата; Бюджета на училищата и детските градини включват: -                                средствата по ЕРС; -                                установеното към края на 2011 г., превишение на постъпленията над плащанията по бюджета на съответното училище или детска градина; -                                собствени приходи (ако имат такива); -                                дофинансиране (ако има такова) Делегираният бюджет е бюджет, чрез който се дава право на директора на училището и детската градина: 1. на второстепенен разпоредител с бюджетни кредити; 2. да извършва компенсирани промени по плана на приходите и разходите, в т.ч. и между дейностите, като уведомява първостепенния разпоредител с бюджетни кредити за това; 3. да се разпорежда със средствата на училището; 4. да определя индивидуалните възнаграждения, преподавателската натовареност и броя на учениците и децата в групи и паралелки съобразно нормите, определени в подзаконовите нормативни актове; 5. самостоятелно да определя числеността на персонала, обезпечавайки прилагането на учебния план и съобразно утвърдения бюджет на училището.          Конкретизация на разпределението на средствата за делегираните дейности по образованието е извършено в съответствие разпоредбите на ЗДБРБ за 2012 г. и ПМС № 367/29.12.2011 г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г.                  Съгласно чл 41 от ПМС № 367/29.12.2011 г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г., първостепенните разпоредители с бюджетни кредити предоставят на училищата средствата по единни разходни стандарти, разпределени по формулите, в срок до 7 работни дни от получаването им от централния бюджет.          На основание чл.12, ал.1 и 2  от ЗДБРБ за 2012 г.  и чл.81, ал.1 и 2 от ПМС 367/29.12.2011г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г., общината представя за утвърждаване на Министъра на финнансите Разчета за финансиране на капиталовите разходи и поименните списъци на същите.                    Съгласно чл.32, ал.1 и 2 от ПМС 367/29.12.2011г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г., средствата за СБКО се определят в размер до 3 на сто от плановите разходи за заплати на лицата назначени по трудови правоотношения.            Чл.29 от ПМС 367/29.12.2011г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г. регламентира разходите за транспортни разноски на служителите. В тази връзка е приложена справка за длъжностите и лицата имащи право на транспортни разноски. Транспортните разноски на педагогическия персонал са регламентирани в чл.67, ал.2 и 3 от ПМС 367/29.12.2011г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г. в размер до 85 на сто по автомобилния транспорт за автобус от местоживеенето им до местоработат в друго населено място и обратно.Тези средства са предвидени в централния бюджет и се предоставят на общините като обща субсидия за делегираните от държавата дейности по реда на чл.34, ал.1 и 2 от Закона за устройството на държавния бюджет.          На основание чл. 35, ал.1, 2 и 3  от ПМС 367/29.12.2011г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г. по решение на общинския съвет могат да бъдат подпомогнати разходите за погребения с източник на финансиране имуществените данъци, таксите неданъчните и другите общински приходи.Помощта се предоставя за самотни, без близки и роднини, бездомни, безпризорни, настанени в заведения за социални услуги и регистрирани в службите за социално подпомагане лица.В тази връзка е изготвена справка за планираните по бюджета на общината средства за тази цел по населени места в общината.          На основание чл.13,т.3 от ПМС 367/29.12.2011г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г. общинския съвет утвърждава разходите за представителни цели. Тази връзка в дейност 122 «Общинска администрация» по бюджета на общината сме разчели сумата от 3 000 лв.          Нов момент е чл.41, ал.2 от ПМС 367/29.12.2011г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2012 г. с изискването общината да предостави средствата по ЕРС и целевите средства в срок до 7 работни дни от получаването им от централния бюджет.Горното касае единствено читалищата на територията на община Оряхово.     ІІ.ПРИХОДНА ЧАСТ     Общият размер на приходната част на бюджета на общината за 2012 година е 5 111 788 лв., в т.ч. :            Приходи за делегираните от държавата дейности        151 613лв., в т.ч. : 1.Обща субсидия за делегираните от държавата дейности   2 776 103 лв. 2.Преходен остатък                                                                 149 422 лв. 2.Дофинансиране                                                                               226 088 лв.                         СРАВНИТЕЛНА ТАБЛИЦА ЗА ТРАНСФЕРИТЕ ОТ ЦЕНТРАЛНИЯ БЮДЖЕТ      Приходи на местните дейности                            1 960 175 лв., в т.ч.: - Данъчни приходи                                                  -    339 300 лв.  - Приходи и доходи от собственост                    -    325 300 лв.  - Общински такси                                                    -    425 100 лв.  - Глоби и санкции                                                             -         2 000 лв.  - Други неданъчни приходи                                            -   200 000 лв.  - Внесени данъци върху продажбите                   - (-)   5 000 лв. - Приходи от концесии                                                     -      14 000 лв. - Приходи от продажби на нефинансови активи       -      72 000 лв.  - Обща изравнителна субсидия                             -    697 600 лв.  - Трансфер за зимно поддържане                                   -      24 700 лв.  - Целеви трансфер за капиталови разходи           -   147 400 лв.,  в т.ч. за ОР и изграждане на местни пътища               -      97 300 лв. - Погасени заеми                                                               -   (-)65 280 лв. - Остатък в лева от предходния период                         -         9 143 лв. - Дофинансиране на делегираните дейности                 - (-)226 088 лв.   Определянето на конкретните размери на собствените приходи по бюджета на община Оряхово е извършено на база отчетните тенденции през последните години, прогнозите на приходните звена в общината и промените в Наредбите, касаещи собствените приходи. Принцип при разработване на бюджета е планирането на разходните отговорности да бъде до реалните размери на собствените приходи / без „кухи” обеми /.          Прогнозите за постъпленията от местни данъци са формирани на база действителни размери на местните данъци, очаквана събираемост и подадената информация от Местни данъци и такси.            Приходите от таксите са планирани на база анализ от постапления на същите и промените в Наредба № 6 . Във връзка с Приходната част виж Приложение № 1А и 1Б     СЪОТНОШЕНИЕ НА РАЗПРЕДЕЛЕНИТО НА ПРИХОДИТЕ ЗА МЕСТНИ ДЕЙНОСТИ             ІІІ.РАЗХОДНА ЧАСТ Общият размер на разходната част на бюджета на общината за 2012година е 5 111 788 лв., в т.ч. : Разходи за делегираните от държавата дейности      3 151 613 лв.          Разходи на местните дейности                                   1 960 175 лв.          Разходите за делегираните от държавата дейности в размер на 3 151 613 лв.. са разпределени по функции както следва:          1. Общи държавни служби                                           480 800 лв.          2. Отбрана и сигурност                                                            87 894лв.                   в.т.ч. дофинансиране                                                   22 775лв.              / доброволни формирования и къщички /            3. Образование                                                           2 255 651 лв.                    в.т.ч. дофинансиране                                                131 239 лв.                             преходен остатък                                        141 643 лв.          4. Здравеопазване                                                         168 554 лв.,                  в т.ч. преходен остатък                                             7 779 лв.            5. Читалища                                                                     156 640 лв.                 в.т.ч. дофинансиране                                                      70 000 лв.          6.Дейност 898 «Други дейности по икономиката»           2 074 лв.                    в.т.ч. дофинансиране(присъдени издръжки)              2 074 лв.       РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ на РАЗХОДИТЕ за  Делегираните от Държавата Дейности по ФУНКЦИИ     Разходите на местните дейности в размер на 1 960 175 лв. са разпределени по функции както следва :          1. Общи държавни служби             - 434 860 лв.                                             2. Отбрана и сигурност                            -     17 608 лв.                                            3. Образование                                    - 175 390 лв.                                             4. Здравеопазване                           -    23 900 лв.                                            5.Социално осиг.подп. и грижи     -   163 663 лв.                         6.Жил.строит., БКС и ООС            -   763 793 лв.                7.Поч.дело,к-ра и религ.д-ти          -   130 990 лв.                                            8.Икономически дейности и услуги -   249 971 лв.                                 Приходите за местни дейности за 2012г. в размер на 1 960 175 лв, са разпределени в разходната част по второстепенни разпоредители както следва:



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: petranov
Категория: Политика
Прочетен: 5807630
Постинги: 266
Коментари: 13160
Гласове: 3155
Календар
Второстепенен разпоредител сума
Оряхово 1 503798
ОДЗ”Пролет”Оряхово 45 000
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930